Followers

Friday, October 30, 2009

Batu Putih The Return

Petang Jumaat 30/10/09, saya (mayong), Alpha Kilo dgn Rostam (Geng Joran Puaka) secara berjemaah ke Batu Putih tempat saya selalu merambat petang-petang. Alhamdulillah cuaca baik, tapi keadaan air yang agak keruh, sejuk dan arus yang laju membuatkan trip ni menjadi lebih santai sekadar riki tempat baru.


Saya dgn Alpha Kilo try la jugak merambat. Ada la udang sikit sikit, boleh buat umpan layan bottom. Sambil tu saya layan popping. Bro Alpha Kilo ajar saya teknik 'walk the dog'. Macam best plak layan popping ni.. hehehe... kalau kena ikan lagi best agaknya.


Sesi pancing dan rambat bermula jam 3:20 petang dan berakhir jam 4:30 petang. Kami pulang awal sebab masing masing ada urusan peribadi yang lebih mustahak dari merambat udang 2 3 ekor dan duduk mencanguk tunggu umpan tak kena makan dengan ikan. Hehehehe...
Apa-apa pun Rostam dan Alpha Kilo nampak berpuas hati dgn spot yang saya tunjukkan ni walaupun tiada sebarang hasil berjaya dinaikkan. Tempat yang sesuai untuk projek camping sambil mancing tahun depan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...