Followers

Tuesday, September 1, 2009

trip susulan siakap bulan puasa

mungkin kemeriahan memancing ikan di kg ni akan hilang juga satu hari nanti..
2 jentera ni adalah bukti kemusnahan tebing sungai dan hutan bakau di sini. bukan satu projek ja ni. ada lebih 5 projek sedang berjalan di sepanjang tebing sungai ini. sedih kan?



hehe.. dalam aku merenung masa depan muara tempat aku selalu bermain, joran bergetar dan tali seperti diheret ketam. aku angkat joran sedikit, tiba-tiba joran melengkung. huh.. rupanya siakap putih.. 2 jam tunggu dapat lah dua ekor. cukuplah tu lagi pun umpan dah habis..



sebenarnya trip ni adalah susulan trip semalam. cuma kali ni aku seorang diri sahaja..
dan kali aku tak larat sangat bertahan lebih lama. arus cukup cantik untuk trolling tapi aku tak larat la pulak.. hehehe cukup le tu 2 ekor..

4 comments:

mayong said...

siapa ambik gambar ni?
alamak... jelesnyer aku...
kenapa la kat taman sejati ni takde sungai...

alphakilo said...

aku letak kat atas tong minyak je kamera tu.. guna teknik cam ming. tu yang badan senget sikit sebab kejar fokus kamera tu hehehe.. kalau ada tukang gambar, memang aku ambil sekor-sekor gambar ikan tu..
eh belakang sejati kan ada bakau? mesti ada sungai.. hehehe

sapporo said...

chet..puasa2 pun sempat gak naikkan selunsung ye..dey tambi..! lu jgn kasi abis itu ikan sana ahh..mau kasi simpan sama saya jugak tau...

alphakilo said...

aku kena habiskan ikan tu sebelum kerosakan sungai tu yang menghabiskannya.. jadi biarlah aku mancing hari-hari.. ngeh ngeh ngeh..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...