Followers

Saturday, May 16, 2015

Gobin, Bagang dan Pulau Libaran

Bulan April 2015 yang lepas saya sempat join trip mancing ke Gobin dengan bot Ah Kim. Lapan orang pemancing, sorang RM100 termasuk 100 ekor umpan udang hidup, sekilo udang mati, dari pagi sampai petang. Pada saya harga tersebut cukup berbaloi dengan bot yang dilengkapi 2 biji enjin 85hp, GPS dan Fish Finder.


Bot yang kami digunakan.



Rasanya semua cikgu-cikgu kot, saya sorang jer bukan.


Singgah ambik umpan udang hidup. Udang ni dah termasuk dalam pakej yang RM800 tu cumanya kami beli extra guna duit kami sendiri sebab takut kehabisan umpan di laut nanti.


Semuanya nampak cantik pagi tu tapi Gobin dan Bagang pulak tidak ada patukan ikan. Lantas kami bergegas ke Pulau Libaran.



Di Pulau Libaran kami mancing di atas tukun-tukun tiruan yang diletakkan bertahun tahun dulu. Akhirnya saya berpeluang mancing di atas tukun tersebut. Memang benar, macam-macam ikan berjaya kami naikkan di situ walaupun berskala 500 gram. Ada jenahak, senangin, kerapu, pisang-pisang, agohot, ikan putih, siakap dan tak tinggal seekor ikan buntal yang besar. Hehehe...



Saya cuma dapat 10 ekor ikan jer hari tu. Jadilah.. rezeki jugak kan. Sebelum pulang kami sempat berpatah balik ke bagang, mana lah tau kalau-kalau ada patukan ikan kali ni. Kapten bot, Ah Kim jamu jugak kami dengan buah tembikai merah yang dia bawak. Terubat sikit la kekecewaan kurang ikan. 

Namun secara keseluruhan saya berpuas hati dengan servis bot tersebut. Mungkin nasib tak menyebelahi kami kali ni. Biasalah, nama pun memancing. Nak confirm dapat ikan pergi beli kat pasar. Hehehe..

1 comments:

Affan @ IAN said...

Assalamualaikum sahabat..sy berminat utk join team memancing sahabat ni..klu blh kontek sy di no hp sy 0128484574 affan

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...